سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

همشهری آنلاین - تصاویر | بطری بجای ماسک


 

  • همشهری آنلاین - تصاویر | بطری بجای ماسک

    برخی برای جلوگیری از ویروس کرونا بطری‌ پلاستیکی روی سر خود می‌گذارند. 

    همشهری آنلاین- ندا شریف: با شیوع کروناویروس، ساکنان چین برای جلوگیری از آلوده شدن، کیسه‌های زباله و بطری‌های برش خورده روی سر خود می‌گذارند.

    حتی بعضی مسافران در فرودگاه‌ها سر خود را با بطری‌های بزرگی از آب می‌پوشانند.

    ساکنان چین اولین کسانی بودند که اقدامات پیشگیرانه عجیب و غریب را امتحان کردند و مردم ونکوور کانادا هم سریعاً  این روش را دنبال کردند.

    تن دیلی نوشت: بر اساس گزارش‌ها، این روند پس از کمبود تجهیزات پزشکی برای پزشکان چینی آغاز شد. سپس کارمندان شروع به استفاده از گزینه‌های دیگر کردند.

    در فیلیپین هم افراد با کیسه‌های پلاستیکی روی سر خود دیده می‌شوند، در حالی که برخی حتی هنگام مسافرت به پوشیدن کلاه ایمنی می‌پردازند.

    کاربران رسانه‌های اجتماعی از مسخره کردن روند جدید دریغ نکردند. یکی از کاربران نوشت: "ماسکها را فراموش کنید، فقط یک بطری آب خالی بگیرید."

    برنان مورفی، رئیس ارشد پزشکی استرالیا و سایر پزشکان - به کادر پزشکی که در حال معالجه یا مشورت با بیماران مظنون به کروناویروس بودند - استفاده از ماسک را پیشنهاد کرده‌اند اما پوشیدن کیسه‌های پلاستیکی و بطری در صورت عدم ماسک توصیه نشده است.




موضوع مطلب :

سامسونگ امکان تایپ کردن روی صفحه کلید مجازی روی سطح خالی را می‌دهد


 

  • سامسونگ امکان تایپ کردن روی صفحه کلید مجازی روی سطح خالی را می‌دهد

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت سامسونگ در میان پروژه‌های جدید خود از یک نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرده است که به کاربر امکان می‌دهد یک صفحه‌کلید مجازی را روی سطح خالی ایجاد کند. 

    این نرم‌افزار موسوم به سلفی‌تایپ (SelfieType) از دوربین سلفی تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ کمک می‌گیرد تا حرکات انگشتان کاربر را ردیابی کند و آنها را به صفحه‌کلید انتقال دهد. سلفی‌تایپ به تجهیزات اضافه‌ نیاز ندارد و شاید بتواند جایگزینی مناسب و قابل حمل برای صفحه‌کلید باشد. 

    افرادی که در محل کار خود به صفحه‌کلید نیاز ضروری دارند و احساس می‌کنند صفحه‌کلیدهای معمولی بیش از اندازه سنگین‌اند می‌توانند سلفی‌تایپ را تهیه کنند. نرم‌افزاری مانند سلفی‌تایپ می‌تواند مشکل این افراد را حل کند و هیچ برنامه‌ریزی پیشرفته‌ای را نیز از کاربر خود نمی‌طلبد. 

    با وجود این نرم‌افزار دیگر نیازی نیست که کاربر همیشه به صفحه‌کلید خود نگاه کند و می‌تواند به راحتی به تایپ کند. 

    سامسونگ نمونه‌های سلفی‌تایپ را در نمایشگاه فناوری 2020 CES به نمایش گذاشته است. 




موضوع مطلب :

میوه بدون برچسب نخرید - همشهری آنلاین


 

  • میوه بدون برچسب نخرید - همشهری آنلاین

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، سیدسعید راد با اعلام این که نصب برچسب قیمت، علاوه بر آگاهی دادن به مصرف‌کننده در رابطه با قیمت و دادن قدرت انتخاب به وی از طریق مقایسه کالای مورد نظر با محصولات مشابه، می‌تواند در کاهش تخلفات احتمالی واحدهای صنفی نیز مؤثر باشد، افزود: به همین دلیل، این مهم یکی از اصول و ضوابطی است که تمامی غرفه‌داران میادین میوه و تره‌بار، موظف هستند آن را دقیقاً رعایت کنند.

    وی با اشاره به این که نصب برچسب قیمت، علاوه بر روان‌سازی جریان توزیع، در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: اعتقاد داریم، عدم نصب برچسب قیمت، به نحوی نادیده انگاشتن حقوق مصرف‌کننده است؛ از این رو نه‌تنها به عنوان یک وظیفه سازمانی، بلکه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، خود را ملزم به احترام به حقوق مصرف‌کنندگان می‌دانیم که این موضوع یکی از مصادیق مهم آن است.

    راد با بیان این که یکی از دلایل و عوامل استقبال روزافزون از میادین میوه و تره‌بار، شفافیت در قبال شهروندان و احترام به حقوق مشتریان از طریق قانونمند کردن فرآیند خرید و فروش محصولات در این مراکز خدماتی است، تصریح کرد: معتقد هستیم برخورداری از حق اطلاع از قیمت کالا قبل از خرید، از حقوق ابتدایی و بدیهی مصرف‌کنندگان است و بر همین اساس، رعایت دقیق این حق را تکلیف خود می‌دانیم.

    مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در پایان با تأکید بر این که تمام غرفه‌های موجود در 246 میدان و بازار میوه و تره‌بار از جمله غرفه‌های میوه، محصولات فرنگی، مواد پروتئینی، کالاهای بازرگانی و سایر مایحتاج مصرفی شهروندان، موظف هستند قیمت فروش را در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار دهند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا سازمان مدیریت میادین را به عنوان سازمان حامی حقوق مصرف‌کنندگان، به الگوی احترام به مشتری و مشتری‌مداری تبدیل کنیم.




موضوع مطلب :

فارس ویدئویی از آتش زدن‌ها و تخریب‌ها منتشر کرد | لیدرهای عملیاتی


 




موضوع مطلب :

طوفان حاره‌ای کیار در راه دریای عمان و شرق تنگه هرمز


 

  • طوفان حاره‌ای کیار در راه دریای عمان و شرق تنگه هرمز

    ایسنا نوشت: مرضیه سی‌سی‌پور کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان هرمزگان با اعلام این مطلب گفت: آب‌های دریای عمان و شرق تنگه هرمز تحت تاثیر طوفان حاره‌ای کیار (KYARR) در شمال اقیانوس هند، مواج پیش‌بینی می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و همچنین شناورهای تجاری و سنگین از تردد دریایی به عرض جغرافیایی پایین‌تر از 25 درجه شمالی پرهیز کنند.

    وی اظهار کرد: این طوفان در موقعیت جغرافیایی 19.6 درجه عرض شمالی و 62.2 درجه طول شرقی قرار دارد و مسیر حرکت آن به سمت عرض‌های پایین‌تر است.

    سی‌سی‌پور با اشاره به اینکه در ارتفاعات استان هرمزگان، رشد ابر پیش‌بینی می‌شود و وقوع رگبار پراکنده باران در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود، عنوان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه نیز با گذر امواج ناپایدار آب‌های خلیج فارس و غرب تنگه هرمز با افزایش بادهای غربی متلاطم خواهد شد و احتمال رگبار باران و رعد و برق در برخی نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

    کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در پایان گفت: از نظر دمایی، تا پایان هفته تغییرات دمایی بین یک تا سه درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.




موضوع مطلب :

<   1   2   3   4   5   >>   >   
 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 4151247129