سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

چگونه آلرژی فصلی را از کرونا تشخیص دهیم؟


 

  • چگونه آلرژی فصلی را از کرونا تشخیص دهیم؟
    آفتاب‌‌نیوز :

    فصل بهار زمان شیوع حساسیت فصلی است و در حال حاضر به دلیل همزمانی با شیوع کرونا، علائم این دو می تواند باهم اشتباه گرفته شود،که در این راستا دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا بااشاره به علائم هر دو بیماری با اشاره به علائم حساسیت فصلی آلرژی افزود آلرژی زمینه ارثی و خانوادگی دارد و فرد ممکن است سال‌های متمادی خود یا از اعضای خانواده درگیر این بیماری باشند که معمولاً آلرژی در فصل های بهار و پاییز در برخی افراد ممکن است در تمام طول سال درگیر باشند.
    دکتر موسوی با بیان اینکه آلرژی با عوامل محیطی همچون گرد و غبار، عطریات و بوی تند، مصرف ادویه و ترشیجات و غذاهایی با طبع گرم تشدید شود، تصریح کرد: عطسه، سرفه خشک، خارش چشم از علائم آلرژی است و حساسیت فصلی معمولا دستگاه تنفسی فوقانی ازجمله گلو چشم و بینی را درگیر میکند.

    این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به علائم کرونا ویروس تصریح کرد: کرونا یک بیماری ویروسی است و ارتباطی به وراثت ندارد و شایع ترین علامت آن تب بوده و ریه انسان را درگیر می‌کند.

    وی ادامه داد: علاوه بر تب، سرفه های خشک، ضعف و بی حالی، سردرد، اختلال بویایی و چشایی از دیگر علائم بیماری کرونا است.

    این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه بیماری کرونا و حساسیت های فصلی، هم پوشانی مشترکی از جمله سرفه های خشک، سوزش و خارش گلو دارند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه در آلرژی تب و ضعف و بی حالی وجود ندارد و شایع‌ترین علامت کرونا تب و بی حالی است، موارد افتراق بسیاری نیز بین این دو بیماری وجود دارد که با شرح حال بالینی فرد به راحتی قابل تشخیص است.

    وی ادامه داد: راههای تشخیص و درمان این دو بیماری نیز متفاوت است چرا که فرد مبتلا به کرونا پس از 10ـ14 روز درمان و سپری کردن دوران نقاهت بهبود می یابد اما فردی که حساسیت فصلی دارد ممکن سالیان متمادی با این بیماری درگیر باشد.

    این متخصص عفونی تاکید کرد: شهروندان با رعایت الزامات بهداشتی تا حد ممکن از منازل خود خارج نشوند و با در خانه ماندن مانع شیوع هر چه بیشتر کرونا در جامعه شوند.




موضوع مطلب :


 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 55
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 4151246831