سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

از چهره شناسی معمولا روانشناسان جنایی و کاراگاهان استفاده می کنند. جالب است بدانید که زبان می تواند دروغ بگوید اما چهره و زبان بدن نه زیرا هفتاد درصد افکار ما را قسمت ناهشیار تشکیل می دهد که بر روی زبان بدن تاثیر می گذارد پس هر چقدر فرد سعی در فریب داشته باشد زبان بدن او واقعیت را به ما خواهد گفت.


شناسایی سریع شخصیت از روی چهره چگونه است؟

  • چگونگی شکل چهره در زمان هیجانات
  • انواع تغییرات لب در زمان هیجانات
  • انواع تغیرات بینی و ارتباط آن با دست
  • نوع حرکات مختلف پیشانی
  • نحوه ارتباط و لمس دست ها با صورت
  • تغییرات ناگهانی صورت فرد
  • تغیرات در چشمها هنگام صحبت کردن

در نظر داشته باشید که شما برای شناسایی افراد نیاز به یادگیری دارید که متاسفانه در این به شکل آکادمیک و حرفه ای بر روی آن کار نمی شود. اگر از سازمان یا ارگان خاصی هستید می توانید از یک روانشناس جنایی یا روانشناس صنعتی و سازمانی کمک بگیرید. حال باید بدانیم آیا از شخصیت شناسی چهره صحت دارد و از نظر روانشناسی چه مفهومی را میتوان برای شخصیت شناسی چهره ارائه داد. در این مقاله تمام ابعاد صورت مانند چهره یا صورت گرد، مثلثی شکل و مربعی شکل و شناسایی شخصیت از روی چهره را مورد بررسی قرار خواهیم داد که پیش از آنه بهتر است بدانید که بیشتر جنبه تجربی دارد و هنوز علمی بودن آن مشخص نشده است.

فرم صورت را بگو، تا بگم چه شخصیتی داری

شناسایی سریع شخصیت از روی چهره

خوب، اگر صورت خود را نمایانگر شخصیت خود می دانید، در اینجا اطلاعاتی در مورد ویژگی های شخصیت شناسی چهره برای شما آورده شده است. اعتقاد بر این است که شکل و شخصیت صورت ارتباط مستقیمی باهمدیگر دارد. ویژگی های شخصیتی خاصی را میتوان از خصوصیات چهره شما کشف کرد.

برای مثال: چهره ای بلند و نازک در شخصیت شناسی چهره نشان دهنده استقامت است. اعتقاد بر این است که فردی با این چهره محکم و دارای اعتماد به نفس است. چهره ای پهن نشان دهنده ذهنیت گسترده است. گفته می شود که افراد با چهره گسترده و پهن چشم انداز گسترده ای به زندگی دارند. به طور معمول، آنها از نظر طبیعت حساس هستند. در اینجا بیشتر به شکل چهره و ویژگی های شخصیتی مرتبط با آنها می پردازیم.

شخصیت شناسی چهره افراد صورت گرد

افراد دارای صورت گرد عموماً دارای ساختار استخوانی قوی، گونه های مسطح، چانه گرد و بینی گسترده هستند. صورت آنها پر است و هیچ ویژگی زاویه ای ندارد. در طبیعت خوشنود، حساس، دلسوز، صمیمانه و قابل اعتماد هستند. آنها تمایل دارند خیالات جنسی داشته باشند. آنها روابط طولانی مدت و پایدار را ترجیح می دهند. آنها زحمتکش و آرام، ذهنی تیز و تأثیرگذار دارند. یک زندگی خوب خانوادگی را دارند، راحتی و لوکس بودن برای آنها از اهمیت برخوردار است.

فرم صورت را بگو، تا بگم چه شخصیتی داری

شخصیت شناسی چهره افراد صورت بیضی

افرادی که دارای صورت بیضی شکل هستند، گونه های گرد، بینی متوسط، چانه متوسط و صورت باریک در خط فک دارند. بسیار متعهد و اهل اصول، بی ترس و دارای اعتماد به نفس هستند. آنها باهوش و دیپلماتیک هستند و مهارت های بین فردی خوبی دارند. آنها ممکن است فاقد قدرت جسمی باشند.

شخصیت شناسی چهره افراد صورت کشیده

گونه های افراد دراز و باریک بسیار گسترده تر از پیشانی یا فک آنها نیست. صورت آنها صاف است. این افراد ساخت ورزشی دارند. یک شخصیت معنوی قوی در شخصیت های آنها وجود دارد و آنها خلاق هستند. آنها ممکن است روابط پیچیده ای داشته باشند.

شخصیت شناسی چهره صورت لوزی شکل

افراد دارای چهره های لوزی به شکل برجسته، گونه های برجسته، بینی معمولی و چانه های تیز مشخص می شوند. آنها از نظر طبیعت کمال گرا هستند، آنها اعتماد به نفس و قدرتمند هستند. آنها رهبران خوبی خواهند شد. به نظر می رسد که آنها دارای خلق و خوی خوبی بوده و به نظر می رسد غیرقابل پیش بینی هستند. آنها در اواخر زندگی به موفقیت های بیشتری می رسند و اما ممکن است روابط بسیار موفقی نداشته باشند.

شخصیت شناسی چهره صورت مثلث شکل

افرادی که صورت های مثلثی دارند، پیشانی های گسترده، گونه های برجسته و یک چانه برجسته دارند. آنها فعال هستند اما از استقامت کمتری برخوردار هستند. باهوش و سرزنده هستند، اما تحت تأثیر احساساتشان، ممکن است خیلی راحت افسرده شوند. به نظر می رسد آنها خلاق و حساس هستند. روشنفکر و کمی بی تاب هستند.

شخصیت شناسی چهره صورت قلب / مثلث معکوس

افرادی که صورت قلبی دارند، پیشانی های بزرگی دارند و صورت آنها به سمت چانه می لرزد، بنابراین یک مثلث معکوس تشکیل می دهد. آنها خود تحلیلگر، متفکر هستند و حافظه خوبی دارند. جاه طلب هستند و استقلال را دوست دارند. ماهیتی آسوده ندارند. آنها اخلاص و تعهد را ارزیابی می کنند.

فرم صورت را بگو، تا بگم چه شخصیتی داری

شخصیت شناسی چهره صورت گلابی شکل

افرادی که صورت گلابی دارند پیشانی باریک دارند و صورت در ناحیه گونه ها و خط فک گسترده است. به راحتی احساس اضطراب می کنند و اغلب باید انگیزه پیدا کنند. آنها به همان اندازه گرم و دوست داشتنی می آیند.

شخصیت شناسی چهره صورت مربعی شکل

افرادی که صورت مربعی دارند، دارای پیشانی و فک گسترده، ویژگی های زاویه ای و به طور معمول ساختار استخوانی قوی هستند. از نظر ماهیت عملی و مادی، بسیار رقابتی هستند. آنها پرخاشگر و عصیان گر هستند و از این که مورد چالش قرار می گیرند، ناراحت می شوند. آنها مهارت تصمیم گیری و رهبری خوبی دارند.

شخصیت شناسی چهره صورت مستطیل شکل

فرد دارای صورت مستطیل شکل دارای پیشانی محکم، یک فک پهن و یک چانه پهن است. آنها به همان اندازه مسلط و جاه طلب هستند. باهوش، تحلیلی، زحمتکش هستند و خود را به خوبی کنترل می کنند. قوی و فعال هستند. رهبران خوبی می کنند.

شخصیت شناسی چهره شکل صورت چهار ضلعی

چهار ضلعی صورت در بالا و در چانه باریک است. افرادی که دارای این شکل چهره هستند، خلاقانه و برون گرا هستند. اکنون این شکل را برعکس کنید. چهره ای از بالا به پایین (پیشانی باریک و فک های گسترده) می دهد. افرادی که از این چهره برخوردارند، قوی و رقابتی هستند و ماهیتی مسلط دارند. نکته جالب استفاده از شخصیت شناسی چهره در روانشناسی صنعتی و سازمانی برای حوزه استخدام است که معمولا توسط ارزیابگران مورد استفاده قرار می گیرد.




موضوع مطلب :

درست است که امسال هم به‌دلیل وجود ویروس کرونا، خبری از آن شور و اشتیاق و همهمه برای شروع سال جدید نیست. اما همه‌ی افراد در این روزهای پایانی سال، بیشتر از زمان‌های دیگر در تکاپو هستند. خانه‌تکانی و مشغله‌های یک سال کاری، همه و همه باعث خستگی بیشتر در این روزها می‌شود. به‌همین دلیل نیاز است کمی به‌فکر تجدید انرژی باشید. امروز در این مطلب، دمنوش‌هایی طبیعی و انرژی‌زا به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از این روزهای سرد پایانی سال نهایت لذت را ببرید.

1. دمنوش سیب

دمنوش‌های انرژی‌زا

یکی از ذخایر خوب برای دمنوش‌های زمستانی پوست میوه‌ها است. پوست سیب و دارچین و زنجبیل دمنوش مناسبی است که اگر آن را مثل چای دم کنید و مدت نیم ساعت بگذارید دم بکشد، دمنوشی مناسب و انرژی بخش و سرشار از ویتامین برای زمستان خواهید داشت.

2. جنسینگ سیبری

این گیاه بین ورزشکاران شهرت زیادی دارد. این گیاه بنیه بدن را افزایش می‌دهد، خستگی مفرط را کاهش می‌دهد و تأثیر استرس را به حداقل می‌رساند. این گیاه که به صورت دم کرده، کپسول یا قرص مصرف می‌شود برای بیماران مبتلا به لوپوس، آرتریت روماتوئید و فشار خون بالا توصیه نمی‌شود.

3. گل گاوزبان

گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط آور، مقوی تمام بدن و آرامش بخش است. برگ‌های این گیاه به عنوان تصفیه کننده خون بسیار موثر هستند. داخل قوری که گنجایش سه پیمانه آب جوش را داشته باشد، گل گاوزبان و نبات را ریخته، سپس لیموعمانی‌ها را شسته و با چنگال روی پوست آن چند سوراخ ایجاد می‌کنیم؛ و بعد لیمو‌ها به محتویات قوری و آب جوش پر می‌کنیم. سپس روی بخار کتری یا سماور قرار داده و دمنوش را به مدت 20- 30 دقیقه دم می‌کنیم. این دمنوش مسکنی است برای کسانی که خسته هستند یا دچار استرس می‌شوند.

4. دمنوش مرکبات

نسبت مساوی از پوست لیمو، پرتقال، چای سبز و آویشن خشک را در یک قوری آب جوش 10 دقیقه دم کنید و در آخر کمی آب لیمو در آن بچکانید. از خواص این دمنوش می‌توان به خاصیت ضدسرماخوردگی، کم کردن فشار و غلظت خون، کمک به عملکرد مطلوب کبد، انرژی زایی و برطرف کنندگی خستگی اشاره کرد ضمن این که دمنوش میوه‌ای در مقایسه با دمنوش گیاهی ویتامین بیشتری دارد، غنی از آنتی اکسیدان است و به افزایش سطح ایمنی بدن کمک می‌کند و مقوی اعصاب است.

دمنوش‌های انرژی‌زا

5. دمنوش چای کوهی

چای کوهی را می‌توان در اغلب عطاری‌ها پیدا کرد و بیشتر همراه سبزی‌های صحرا در فصل بهار از کوه جمع‌آوری و خشک می‌شود. این چای بیشتر مورد اقبال اهالی محلی روستا‌ها و آرامبخش، مقوی اعصاب، ضدحساسیت و بازکننده گرفتگی روده است و بدن را مقاوم می‌کند.

6. چای سبز

این نوشیدنی عملکرد تحریک کننده دارد. در نتیجه در طول روز انرژی بدن را افزایش می‌دهد. چای سبز حاوی ماده آنتی اکسیدان، ضد سرطان و آنتی بیوتیک است.

7. دمنوش به‌لیمو

این دمنوش بویی شبیه لیمو دارد. آرامبخش، رفع‌کننده خستگی و مناسب درمان بی‌خوابی شبانه است؛ میگرن، سردرد و تپش قلب را بهبود می‌بخشد و ضمن تقویت معده، مقوی حافظه است و به تنظیم گردش خون کمک می‌کند. مقداری برگ به‌لیمو را در آب‌جوش بریزید و بگذارید برای ده‌دقیقه دم بکشد.

دمنوش‌های انرژی‌زا

8. چای دارچین

این نوشیدنی را می‌توانید با سه قطعه دارچین چوبی در یک قوری به مدت طولانی دم کنید. می‌توانید نیم ساعت یا 45 دقیقه منتظر باشید و سپس به این نوشیدنی بسیار گرم و نیروبخش و ضد سرماخوردگی که کمی هم طعم تندی دارد، مقداری لیموی تازه اضافه کنید و با اندکی عسل آن را بنوشید. این دمنوش محرک اعصاب است و به دلیل طبیعت گرم و خشکی که دارد، قوای جسمانی را افزایش می‌دهد.

9. سنبل الطیب

دمنوشی مهربان و لطیف که به علف گربه هم معروف است. ریشه سنبل اطیب گرم و خشک است و از ایام دور و دراز دمنوشی آرام بخش، ضداضطراب برای افرادی که مدام در استرس و بی خوابی بسر می‌برند تجویز می‌شده است. اگر سردرد امانتان را بریده این دمنوش را حتما امتحان کنید. این گیاه از هیجانات جلوگیری می‌کند، میگرن را برطرف می‌کند، برای برطرف کردن دلهره، تشویش و نگرانی مفید است. مثل تهیه بیشتر جوشانده‌ها و دمنوش ها، همه این مواد را در قوری می‌ریزیم و می‌گذاریم دست کم 15 تا 21 دقیقه در آب جوش با در بسته، بماند تا دم بکشد. ریشه‌ها معمولا زمان بیشتری از برگ لازم دارند تا زمان دم کشیدن عصاره را به آب بدهند. می‌توانیم بخشی از ریشه را پودر کنیم تا زمانی کمتری برای دم کشیدن ببرد.

10. دمنوش مخلوط انرژی زا

این دمنوش می‌تواند حاوی گشنیز، هل، دارچین، زنجبیل، میخک و جینسینگ باشد. جنسینگ نیروزا و مقوی است و به عنوان گیاه جوانی در جهان شهرت دارد و در بهبود حافظه و نشاط و تقویت قوای ذهنی و جسمی مؤثر است. میخک مقوی مغز است و از سرطان جلوگیری می‌کند. زنجبیل نیروبخش و مقوی معده و هل، معطر و مقوی بدن و دارچین نیز شادی آور است.

دمنوش‌های انرژی‌زا

11. جنسینگ هندی (اشواگاندا)

این گیاه در طب هندو برای تسکین خستگی مفرط استفاده می‌شود و مقاومت بدن به استرس را افزایش می‌دهد و در نتیجه میزان انرژی بدن بهبود می‌یابد. در صورت مصرف داروی ضد اضطراب و صرع از مصرف این گیاه پرهیز شود.

12. دمنوش بهار نارنج

این دمنوش به شیوه چای دم می‌شود و حکمای طب سنتی، آن را برای درمان افسردگی تجویز می‌کنند. بسیار خوشبو، خوش طعم، آرامش‌بخش، شاداب‌کننده و اشتها‌آور است، به تقویت جسم کمک می‌کند و تسکین‌دهنده سردرد عصبی و کاهش‌دهنده کلسترول خون است.

13. گون (استرا گالوس)

متابولیزم بدن را افزایش می‌دهد و درمان عالی برای رفع خستگی مفرط است. اگرچه مصرف آن ضرر ندارد، اما در صورت بالا بودن تب یا داشتن عفونت از مصرف آن پرهیز کنید. در صورت مصرف رقیق کننده خون یا بتابلوکر از این گیاه استفاده نشود. دم کرده این گیاه نسبت به یک فنجان قهوه انرژی بیشتری دارد. این گیاه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

14. دمنوش چای ترش

موطن اصلی چای ترش، غرب آفریقاست و در بیشتر مناطق گرمسیر کشت می‌شود. در برخی منابع آمده است، چای ترش از شکوفه تمبر هندی تهیه می‌شود. این دمنوش به چای مکه یا چای قرمز نیز معروف است و به دلیل طبع سردی که دارد، باعث کاهش فشار خون و حرارت کبد و سبب خنکی و تهویه بدن می‌شود و می‌تواند قند خون را کنترل کرده، موجب تمدد اعصاب و جریان بهتر خون شود.

گفته شده چای ترش غنی از آهن است، اما به نظر می‌رسد با داشتن اسید‌های آلی و ویتامین C به جذب بهتر آهن غذا‌های گوشتی کمک می‌کند و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است. افرادی که قند، چربی و فشار خون بالا دارند، می‌توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه خود را به چای ترش اختصاص دهند، اما مصرف زیاد آن سبب رخوت و سستی می‌شود.

دمنوش‌های انرژی‌زا




موضوع مطلب :

امروزه آمار چاقی در حال افزایش است و رژیم گرفتن و داشتن اندام زیبا بسیار مهم است. حواستان باشد دو نوع رژیم غذایی سالم و ناسالم وجود دارد. انتخاب رژیم غذایی خوب کمک می‌کند سبک زندگی تان را بهبود دهید، فعال‌تر بمانید و غذا‌های سالم دریافت کنید. بسیاری از رژیم‌های غذایی به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند، اما بدن با کمبود موادمغذی مواجه می‌شود و پس از پایان رژیم وزن افزایش می‌یابد. رژیم آب درمانی هم یکی از این نوع رژیم هاست. در این مقاله به بررسی رژیم آب درمانی، عوارض آن و مزایای نوشیدن آب می‌پردازیم.

نوشیدن آب به افزایش متابولیسم بدن و احساس سیری کمک می‌کند. آب را جایگزین نوشیدنی‌های پرکالری کنید و قبل از هر وعده اصلی یک لیوان آب بنوشید تا کمتر غذا بخورید. شاید از خود بپرسید خوردن آب چطور باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود. یک لیوان آب سرد بنوشید هر چقدر سردتر باشد بهتر است، چون بدن باید این آب را گرم کند بنابرین کالری می‌سوزاند و سوخت و ساز افزایش می‌یابد.

رژیم آب درمانی چیست؟

رژیم آب درمانی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

رژیم آب درمانی یکی از رژیم‌های معروف در میان مردم است و انواع مختلفی دارد، اما همه آن‌ها در یک چیز مشترک هستند یعنی بسیار دشوارند. در این رژیم فقط آب می‌خورید و چیز دیگری مصرف نمی‌کنید. در برخی از انواع رژیم آب نیز توصیه می‌شود به مدت چند روز آب بنوشید، اما با شروع کاهش وزن میوه و سبزیجات را شروع کنید. برخی از انواع این رژیم نیز خوردن سیب به همراه آب را اجازه می‌دهند.

جولی آپتون (پزشک و متخصص تغذیه) درباره این رژیم می‌گوید: «رژیم آب همان روزه گرفتن است». اگر بدن سالمی دارید چند روز روزه گرفتن مشکلی به وجود نمی‌آورد و تاثیر مثبت دارد، اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی برای کاهش وزن نیست. در این رژیم، بسیار گرسنه خواهید شد و پس از چند روز به الگوی غذا خوردن خود در گذشته باز می‌گردید و همان وزنی را که کم کردید دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه می‌کنید؟!

رژیم آب درمانی با آب سرد در این رژیم هیچ محدودیتی برای مصرف موادغذایی وجود ندارد. تنها قانون این است که هنگام نوشیدن آب باید سرد باشد، چون بدن برای گرم کردن آب سرد و بازگردان به دمای عادی کالری بیشتری می‌سوزاند. هرچه آبی که می‌نوشید سردتر باشد میزان کالری سوزی بیشتر می‌شود. نوشیدن آب زیاد سبب می‌شود برای طولانی مدت احساس سیری کنید. در نتیجه کمتر به سراغ پرخوری می‌روید. نوشیدن آب سبب دفع سموم جمع شده در بدن می‌شود؛ بنابراین رژیم آب سالم نیست، اما نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند. به همین دلیل می‌خواهم مزایای نوشیدن آب برای کاهش وزن را بیشتر برایتان باز کنیم.

خطرات رژیم آب درمانی چیست؟

وقتی تنها موادغذایی دریافتی آب است بدن مواد مغذی لازم را دریافت نمی‌کند. در نتیجه وزن زیادی کم می‌کنید، اما بیشتر وزنی که از دست می‌دهید آب بدن و نه چربی است. با رژیم آب، عضلات فرد در مقایسه با کسانی که روزانه 500 تا 800 کالری از برنامه خود کالری کم می‌کنند بیشتر از دست می‌رود. یعنی با قطع رژیم آب درمانی برای تثبیت وزن باید خیلی کمتر غذا بخورید، چون با از دست رفتن بافت عضلانی سرعت سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد و با سرعت کمتری لاغر می‌شوید.

رژیم آب درمانی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

رژیم آب درمانی؛ مزایای نوشیدن آب

1. آب ضد اشتهای طبیعی است

زمانی که معده احساس پُری می‌کند به مغز پیام سیری را ارسال می‌کند تا از غذاخوردن دست بردارید. آب هم حجم زیادی از معده را اشغال می‌کند در نتیجه زودتر احساس سیری می‌کنید و کمتر گرسنه می‌شوید. گاهی اوقات فردی که تشنه است به اشتباه احساس گرسنگی می‌کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از مصرف مواد غذایی از خوردن غذا‌های ناسالم جلوگیری می‌کند. پژوهشی در سال 2014 انجام شد که 50 خانم مبتلا به اضافه وزن به مدت 8 هفته هر روز قبل از وعده‌های اصلی خود 500 میلی لیتر آب نوشیدند. بعد از 8 هفته شرکت کنندگان متوجه کاهش وزن، چربی بدن و BMI خود شدند. همچنین اشتهای آن‌ها نیز کمتر شده بود.

2. آب کالری سوزی را افزایش می‌دهد برخی پژوهش ادعا کردند نوشیدن آب به کالری سوزی بیشتر کمک می‌کند. در سال 2014 محققان در تحقیقی که روی 12 فرد انجام شد دریافتند که انرژی مصرفی آن‌ها پس از نوشیدن آب سرد و آبی که دمای اتاق را دارد افزایش یافته است. آن‌ها 90 دقیقه پس از نوشیدن آب 2 تا 3 درصد بیشتر از حد معمول کالری سوزاندند. آب به صورت موقت مصرف انرژی بدن در حالت استراحت را افزایش می‌دهد. همچنین نوشیدن آب سرد سرعت کالری سوزی را بالا می‌برد، چون بدن برای هضم باید آب را گرم کند.

3. کمک می‌کند مواد اضافی از بدن حذف شوند وقتی بدن کم آب می‌شود مواد اضافی مانند ادرار و مدفوع را از خود دفع نمی‌کند. آب به کلیه‌ها کمک می‌کند مواد سمی و اضافی را زمانی که اعضای بدن در حال دریافت مواد مغذی ضروری و الکترولیت‌ها هستند تصفیه کند. وقتی بدن کم آب باشد، کلیه مایعات را حفظ می‌کند. کم آبی بدن سبب سفت شدن مدفوع و یبوست می‌شود. آب با نرم کردن و شل کردن مدفوع سخت به حرکت دادن آن‌ها کمک می‌کند.

آب برای ریکاوری از مشکلات گوارشی مانند اسهال و سوء هاضمه مفید است. وقتی مواد اضافی در بدن جمع می‌شود فرد احساس نفخ، ورم و خستگی می‌کند. در نتیجه با نفخ کردن حجم میان تنه بزرگتر می‌شود. هیدراته نگه داشتن بدن راهی مناسب برای پرهیز از جمع شدن مواد اضافی در بدن است. این مواد اضافی عدد روی ترازو را بالا نشان می‌دهد.

4. مقدار دریافت کالری مایع را کاهش می‌دهد افزایش کالری دریافتی با نوشیدن مایعات پرکالری مانند نوشابه، آب میوه، قهوه و چای شیرین شده بسیار ساده است. بسیاری از مردم کالری بالای نوشیدنی‌های ورزشی و الکل را نادیده می‌گیرند. نوشیدنی‌های پرکالری را با آب و نوشیدنی‌های بدون کالری مانند دمنوش‌ها جایگزین کنید تا در طولانی مدت نتیجه چشمگیری را ببینید. پژوهشگران در سال 2012 دریافتند جایگزین کردن دو نوشیدنی پرکالری در طول روز با دو نوشیدنی بدون کالری به مدت 6 ماه سبب کاهش وزن 2 تا 2.5 درصدی می‌شود.

در تحقیقی دیگر که سال 2015 انجام شد شرکت کنندگان خانم در حالی که برنامه 24 هفته‌ای کاهش وزن را دنبال می‌کردند هر روز پس از نهار 250 میلی لیتر آب می‌نوشیدند. این خانم‌ها 13.6 درصد بیشتر از خانم‌هایی وزن کم کردند که همین برنامه را با نوشیدنی‌های رژیمی دنبال می‌کردند. در بررسی دیگر مشخص شد مردان و زنانی که طی 4 سال هر روز یکی از نوشیدنی‌های پر کالری خود را با نوشیدنی بدون کالری یا کم کالری جایگزین کردند وزن کمتری اضافه کردند.

رژیم آب درمانی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

  5. برای سوزاندن چربی ضروری است بدون آب، بدن چربی‌ها یا کربوهیدرات‌های ذخیره شده را نمی‌سوزاند. فرآیند سوزاندن چربی لیپولیز نام دارد. اولین گام این فرآیند هیدرولیز است و زمانی اتفاق می‌افتد که مولکول‌های آب با چربی‌ها (تری پلیسیرید‌ها) هماهنگ شوند تا اسید چرب‌ها (گلیسرول) را درست کنند. نوشیدن آب به اندازه برای سوزاندن چربی غذا، نوشیدنی‌ها و چربی‌های ذخیره شده ضروری است.

6. یکی از مهمترین قسمت‌های هر برنامه کاهش وزنی آب است آب به حرکت درست سلول ها، بافت‌های هم بند و مفاصل کمک می‌کند. همچنین به ریه ها، قلب و اعضای دیگر بدن کمک می‌کند هنگام بالارفتن سرعت عملکرد ورزش درست کار کنند. هیدراته نگه داشتن بدن خطر مواردی که بر سر راه ورزش کردن مانند گرفتگی عضلات یا خستگی قرار می‌گیرد را کم می‌کند. همیشه قبل، بعد و در طول ورزش کردن آب بنوشید به خصوص اگر فضا گرم، مرطوب یا آفتابی باشد.

7. انرژی را افزایش می‌دهد اگر احساس خستگی و بی حالی دارید یک لیوان آب بنوشید. کم شدن آب بدن باعث می‌شود احساس خستگی کنید. اگر آب بدن اندازه باشد قلب خون را به راحتی در بدن پمپاژ می‌کند. همچنین آب کمک می‌کند که خون اکسیژن و مواد مغذی ضروری را راحت‌تر به سلول‌ها برساند.

8. باعث کاهش استرس می‌شود حدود 70 تا 80 درصد از مغز را آب تشکیل می‌دهد. کمبود آب در بدن مغز سبب ایجاد استرس می‌شود. زمانی که احساس تشنگی می‌کنید بدن شما مقداری کم آب شده است. برای اینکه همیشه سطح استرس را پایین نگه دارید همیشه روی میز خود یک لیوان آب قرار دهید و یا با خود یک بطری آب حمل کنید تا در صورت تشنگی استفاده کنید.

9. موجب تقویت پوست می‌شود خطوط و چین و چروک‌های ریز وقتی آب بدن کم است عمیق‌تر می‌شوند. آب مانند کرم زیبایی برای پوست عمل می‌کند. نوشیدن آب سبب سیراب کردن سلول‌های پوست و جوانتر نشان دادن آن می‌شود. همچنین نوشیدن آب از گر گرفتگی جلوگیری می‌کند، جریان خون را بهبود می‌دهد. حتما بخوانید: چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

10. از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند در کنار فیبر آب نیز برای کسانی که رژیم دارند مهم است. آب سیستم گوارشی بدن را تصفیه می‌کند. زمانی که بدن کم آب شود تمام آب را جذب می‌کند و روده بزرگ خشک می‌شود در نتیجه روند تصفیه مشکل می‌شود. آب خطر سنگ کلیه را کاهش می‌دهد و یکی از دلایل بالا رفتن خطر بروز سنگ کلیه این است که افراد بزرگسال و کودکان آب مورد نیاز بدنشان را تامین نمی‌کنند. آب به صورت ادرار نمک و مواد معدنی بدن را رقیق می‌کند. اگر ادرار رقیق باشد سنگ کلیه تشکیل نمی‌شود پس با خوردن آب کافی این خطر را کاهش دهید.

رژیم آب درمانی چگونه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

آیا به اندازه آب می‌نوشید؟

بسیاری از بزرگسالان اجازه می‌دهند تا احساس تشنگی کنند سپس آب بنوشند، اما مقدار آبی که باید مصرف شود به اندازه فرد، سطح فعالیت، آب و هوا و همینطور میزان سلامت فرد بستگی دارد. مثلا اگر ورزش انجام می‌دهید یا زیاد عرق می‌کنید باید بیشتر آب بخورید.




موضوع مطلب :

آمار جدید قربانیان کرونا در ایران؛ 5118 فوتی و 82211 مبتلا تاکنون


 

  • آمار جدید قربانیان کرونا در ایران؛ 5118 فوتی و 82211 مبتلا تاکنون
    آفتاب‌‌نیوز :

    دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز 31 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1343 بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد.

    وی افزود: بنابراین مجموع بیماران کووید19 در کشور به 82211 نفر رسید.

    آمار جدید قربانیان کرونا در ایران؛ 5118 فوتی و 82211 مبتلا تاکنون

    به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 87 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا امروز 5118 نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

    وی گفت: تا امروز 57023 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

    بنابراعلام سخنگوی وزارت بهداشت، 3هزار و 456 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون 341 هزار و 662 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

     




موضوع مطلب :

ساخت کفش از ماده‌ای عجیب در اندونزی


 

  • ساخت کفش از ماده‌ای عجیب در اندونزی
    صاحب کارخانه تولید کفش مرغ، نورمن واریکا رمضانی گفت: دلایلی که باعث شد پوست پای مرغ را انتخاب کنند، این است که پای مرغ‌ها را از رستوران‌ها می‌گیرند و به همین دلیل در تلاش هستند تا روی پوست پای مرغ طوری کار کنند تا ارزش و سود بیشتری کسب کنند، همچنین می‌خواهند مواد اولیه کفش‌های چرمی عجیب را که تعداد آنها در طبیعت کم است، تغییر دهند.

    ساخت کفش از ماده‌ای عجیب در اندونزی

    ساخت کفش از ماده‌ای عجیب در اندونزیاختصاصی«تابناک با تو»؛ کفش‌های چرمی از نظر برخی افراد زیبا هستند، کفش چرمی از پوست تمساح، مار یا شترمرغ و...حالا در اندونزی از پوست پای مرغ کفش درست می‌کنند. این ایده‌ی اقتصادی، پایدار و عجیب از سوی یک جوان اندونزیایی در سال 2017 میلادی انجام شده است. او پس از پژوهش‌های بسیار دریافت که پای مرغ بافتی شبیه پوست معمول حیوانات در ساخت کفش دارد، با این تفاوت که مرغ به وفور یافت می‌شود و برخلاف سایر حیواناک در معرض انقراض نیست.

    ساخت کفش از ماده‌ای عجیب در اندونزی

    صاحب کارخانه تولید کفش مرغ، نورمن واریکا رمضانی گفت: دلایلی که باعث شد پوست پای مرغ را انتخاب کنند متعدد است، آنها پای مرغ‌ها را از رستوران‌ها می‌گیرند و به همین دلیل در تلاش هستند تا روی پوست پای مرغ طوری کار کنند تا ارزش و سود بیشتری کسب کنند، همچنین می‌خواهند مواد اولیه کفش‌های چرمی عجیب را که تعداد آنها در طبیعت کم است، تغییر دهند.

    ساخت کفش از ماده‌ای عجیب در اندونزی

    آقای رمضانی یک تیم پنج نفره دارد، از جمله پدرش که در این فرآیند سخت فعالیت می‌کند.آنها کفش هایی را که کاملاً یا جزئی از پوست پاهای مرغ است تولید می‌کند. کارگران به طور دستی چرم را پوست می‌کنند و سپس آن را رنگ می کنند و آن را به تکه هایی تبدیل می‌کنند که می توان در ساخت کفش استفاده کرد. هر یک کفش در حدود چهل و پنج پای مرغ نیاز دارد و در حدود سی و پنج تا 140 دلار است.

    ساخت کفش از ماده‌ای عجیب در اندونزی

    سازندگان کفش می‌گویند این کفش‌ها مثل کفش‌های معمولی چرمی نیست بلکه بسیار جذاب و منحصر به فردند و با کفش‌های دیگر متفاوتند.
    پیش‌بینی می‌شود زباله‌های باقی مانده غذایی تا آغاز سال 2030 یک سوم افزایش خواهد یافت و به بیش از یک میلیارد تن خواهد رسید.

    ساخت کفش از ماده‌ای عجیب در اندونزی

    ساخت کفش از ماده‌ای عجیب در اندونزی

    ساخت کفش از ماده‌ای عجیب در اندونزی




موضوع مطلب :

1   2   3   4   5   >>   >   
 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 4151246773