سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات MMA


 

  • بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات MMA

    891348

    10 مرداد 1398 - 12:40

    8690 

    برترین‌ها: در حالی که ورزش‌های رزمی زنان تنها از سال 2013 در قالب مسابقات UFC قرار گرفته، مسابقاتی مستند شده بین مبارزان زن وجود دارد که به اواسط دهه 1990 باز می‌گردند. از دوران پیدایشش تاکنون و به لطف مبارزان بااستعداد و قابل توجهش، مسابقات MMA زنان رشدی فراتر از حد تصور داشته است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین و مشهورترین مبارزان زن در تاریخ این مسابقات رزمی معتبر آشنا سازیم.

    10- هالی هولم

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    بعد از بردن چندین عنوان در مسابقات بوکس حرفه‌ای، هالی هولم اهل آلباکرکی، نیومکزیکو در سال 2011 وارد دنیای MMA شد. «دختر موعظه گر» ده مسابقه اول خود در این پلتفرم جدید را برنده شد که از آن میان می‌توان به پیروزی شوکه کننده‌اش در برابر روندا روزی و بدست آوردن کمربند قهرمانی مگس وزن زنان اشاره کرد که یک شبه او را به شهرت رساند.

    با وجود شروع خیره کننده‌اش در مسابقات UFC، هولم پس از پیروزی بر روزی تنها دو پیروزی و چهار شکست داشته است که هر 4 شکست او در مقابل قهرمانان سابق یا کنونی UFC بوده است. همچنین علیرغم مشکلات کنونی‌اش، هولم هنوز هم یکی از بهترین مبارزان این ورزش است. پیروزی او بر روزی هنوز هم یکی از پربحث‌ترین مسابقات تاریخ MMA بوده و ثابت می‌کند که او همواره جایی در تاریخچه این ورزش خواهد داشت.


    9- جینا کارانو

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    در حالی که جینا کارانو دوره فعالیت نسبتاً کوتاهی در این عرصه دارد، اما از چهره‌های بسیار مهم در MMA زنان به شمار می‌آید. با وجود سبک هیجان انگیز مبتنی بر موی تای و ظاهر شبیه ستارگان سینمای خود، این مبارز دالاسی پر وزن، اولین مبارز زنی بود که در آمریکای شمالی به جایگاه یک ستاره دست یافت. قبل از مشهور شدن روندا روزی، این کارانو بود که روی جلد مجلات شناخته شده‌ای مانند ESPN، The Magazine و Maxim دیده می‌شد.

    در دوران اوج شهرت و در اواسط دهه 2000، رسانه‌ها از کارانو به عنوان چهره MMA زنان یاد می‌کردند. اگر روندا روزی راه را برای زنان در دنیای MMA هموار ساخت، جینا دستکم در تثبیت کردن این موضوع به او کمک کرد. کارانو با رکورد 7 پیروزی و یک شکست و مغلوب کردن قهرمان سابق مگس وزن، تونیا اوینگر، به دوران حرفه‌ای خود در این ورزش پایان داد. تنها شکست او نیز توسط کریس سایبرگ رقم خورد.


    8- میشا تیت

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    میشا تیت یک کشتی‌گیر آماتور، اما متفاوت بود که به یکی از بهترین مبارزان دنیای MMA زنان تبدیل شد. رقابت او با روندا روزی به اولین دشمنی بزرگ بین مبارزان زن در تاریخ UFC تبدیل شد. تیت که با خاطر سرسختی و توانایی‌اش در حفظ توان خود در تمام طول مسابقه شناخته می‌‎شد، در طول دوران فعالیت حرفه‌ایش به یکی از محبوب‌ترین زنان مبارز تبدیل شد. او همچنین یک مبارز با فیزیک بسیار مناسب بود که بسیاری از بهترین مبارزان عصر خود را شکست داد. در طول دوران فعالیتش که از سال 2007 تا 2016 ادامه داشت، تیت مبارزانی مانند سارا مکمن، لیز کارموشه و جسیکا آی را شکست داد. در سال 2011، او با شکست دادن مارلوس کوئنن به کمربند قهرمانی خروس وزن دست یافت.

    این موفقیت بار دیگر در مارس 2016 تکرار شد و تیت توانست با شکست هالی هولم به این قهرمانی دست یابد. میشا تیت مهارت‌های تاثیرگذار در مقیاس المپیک روندا روزی یا بوکس در کلاس جهانی هالی هولم را نداشت و پیروزی‌هایش به آسانی بدست نمی‌آمدند. با این وجود، او با نفس قوی، اراده و قدرت کشتی‌گیری متوسط خود توانست دو بار به مقام قهرمانی دست یابد.


    7- رٌز ناماجوناس

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    با تنها 27 سال سن، رُز ناماجوناس یکی از بهترین مبارزان تاریخ دنیای MMA زنان است. این مبارز بااستعداد کاه وزن از دوران کودکی در زمینه ورزش‌های رزمی آموزش دیده و انتظار می‌رفت که به یکی از بهترین مبارزان در این ورزش تبدیل شود. سبک مبارزه هنرمندانه و سرسختانه او باعث شده که ناماجوناس بتواند در برابر مبارزان بزرگی مانند تسیا تورس، پیج ونزانت و میشل واترسون به پیروزی برسد.

    در نوامبر 2017، ناماجوناس با شکست جوانا ژدرزجزیک، قهرمان وقت کاه وزن زنان، در راند اول و با امتیاز ضربه فنی بسیاری را شوکه کرد. حدود 5 ماه بعد او از کمربند قهرمانی خود در برابر ژدرزجزیک دفاع کرد. او اخیراً این عنوان را به جسیکا آندراده در مسابقه‌ای که به آسانی در حال بردن بود از دست داد، زیرا ناگهان به سر به زمین خورده و بیهوش شد و به همین دلیل مسابقه را واگذار کرد. او دو بار ژدرزجزیک را شکست داده و در بیست و چند سالگی موفق به کسب مدال طلای UFC شده است که یک دستاورد بسیار قابل توجه به شمار می‌آید.


    6- مگومی فوجی

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    شوربختانه شاید بسیاری از کسانی که با دنیای MMA زنان آشنا هستند نیز نام مگومی فوجی را نشنیده‌اند. این موضوع بدین دلیل بود که دوران اوج فوجی با اوایل پیدایش MMA زنان همراه بود و در آن زمان کمتر کسی پیدا می‌شد که نظاره‌گر این مسابقات باشد. فوجی در دوران اوج خود یک مبارز ترسناک بود. این مبارز ژاپنی که در فن سابمیشن تبحر داشت تمامی 22 مسابقه اول خود را با برد به پایان رساند.

    مانند یک کشتی‌گیر حرفه‌ای، او حتی سابمیشن خاص خود با نام «مگولاک» (Megulock) را داشت که نوعی سابمیشن و تسلیم کردن حریف با استفاده از قفل پا‌ها بود. علیرغم اینکه می‌توان از او به عنوان اولین ستاره زن این ورزش یاد کرد، اما هیچگاه نتوانست شهرتی شبیه روندا روزی و جینا کارانو بدست آورد هر چند در ژاپن چهره‌ای بسیار شناخته شده بود. فوجی در دوران حرفه‌ای خود که از 2004 تا 2013 ادامه داشت، رکورد 26 برد و سه باخت را از خود به جای گذاشت. بزرگترین پیروزی او در مقابل کارلا اسپارزا، قهرمان سابق کاه وزن زنان UFC بدست آمد.


    5- جوانا ژدرزجزیک

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    بعد از یک دوران موفق به عنوان مبارز موی تای، ژدرزجزیک تصمیم گرفت که شانسش را در هنر‌های رزمی مختلط نیز بیازماید و همانطور که بسیاری از شما می‌دانید این تصمیم برای وی بسیار خوب پیش رفت. این مبارز توانمند تمامی 14 مبارزه حرفه‌ای اول خود را با برد پشت سر گذاشت که از آن میان می‌توان به پیروزی در برابر کارلا اسپارزا، کلودیا گادل‌ها و قهرمان کنونی کاه وزن، جسیکا آندراده اشاره کرد.

    به لطف دوره قهرمانی که بیش از 2 سال به طول انجامید، ژدرزجزیک بیشترین دوره حفظ کمربند قهرمانی در تاریخچه نسبتاً کوتاه MMA زنان را در اختیار دارد. در واقع تنها زنی که در دسته کاه وزن توانست او را شکست دهد رُز ناماجوناس بود. اگر چه ناماجوناس تنها یک بار توانست از عنوان خود دفاع کند، ژدرزجزیک لهستانی 5 بار از مقام قهرمانی خود دفاع کرد. جوانا ژدرزجزیک اکنون رکورد 15 برد در برابر 3 شکست را در اختیار داشته و بهترین رزومه کاری را در دسته 115 پوند با توجه به رقبای قدرتمندی که شکست داده دارد.


    4- والنتینا شوچنکو

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    والنتینا شوچنکو، مبارز اهل بیشکک، قرقیزستان نمونه‌ای عالی از نسل جدید مبارزان ورزش‌های رزمی مختلف است که در داخل رینگ هر کاری از او برمی‌آمد. اگر چه او یک حرفه‌ای در ورزش موی تای به شمار می‌آمد، اما کیفیت سبک مبارزه او در رینگ نیز به بالاترین سطح ممکن رسید. او می‌تواند رقیبانش را ناک اوت کند، با بریدن نفس وادار به تسلیم نماید یا با استراتژی امتیازات بیشتر آن‌ها را شکست دهد.

    در واقع او در 3 مسابقه اخیر خود تمامی این کار‌ها را انجام داده است. شوچنکو در حال حاضر قهرمان دسته مگس وزن UFC زنان بوده و تاکنون توانسته جوانا ژدرجزیک (در مگس وزن)، هالی هولم و جولیانا پنیا را شکست دهد. شکست نزدیک و باامتیاز او در مقابل آماندا نونس، دارنده دو کمربند قهرمانی کنونی که اخیراً توقف نا پذیر نشان داده را می‌توان به اندازه بردهایش نیز تاثیرگذار و هیجان انگیز دانست. او هنوز 31 سال دارد و انتظار می‌رود که با بهبود رزومه کاری خود به یکی از افسانه‌های این ورزش در بخش زنان تبدیل شود.


    3- روندا روزی

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    اگر قدرت ستارگی تنها معیار بزرگ بودن می‌بود، روندا روزی به سادگی در صدر فهرست ما قرار می‌گرفت. او یکی از معدود مبارزان دنیای MMA است که به جایگاه یک ستاره شناخته شده رسیده است. قدرت او در شکست دادن سریع رقبا همراه با شخصیت دوست داشتنی و هیجان انگیزش، دانا وایت، رییس UFC را متقاعد کرد که بخش زنان را نیز راه‌اندازی نماید. در واقع اگر به خاطر روزی نبود، شاید حتی در سال 2019 نیز هنوز خبری از مبارزان زنی که با این کمپانی قرارداد داشتند نبود.

    جدای از حضور او در چندین فیلم سینمایی و روی جلد مجلات معتبر، این دارنده مدال برنز جودو در المپیک تابستانی 2008 یک مبارز خارق‌العاده است. او دوازده مبارزه حرفه‌ای اول خود را با پیروزی به پایان رسانده و تنها بعد از مبارزه هشتمش بود که حریف او توانست بعد از راند اول نیز در برابر او ایستاده باشد. روزی تاکنون دو بار میشا تیت به عنوان قهرمان خروس وزن زنان، یک بار جولیا باد دارنده کمربند قهرمانی وقت مگس وزن و یک بار نیز کت زینگانو را شکست داده است. او همچنین اولین قهرمان دسته خروس وزن مسابقات UFC زنان بوده و 6 بار با موفقیت از جایگاه خود دفاع کرد. دوران حرفه‌ای او اگر چه با چند شکست پیاپی به پایان رسید، اما رکورد او هنوز هم یکی از بهترین رکورد‌ها در UFC است.


    2-کریس سایبرگ

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    کریستین جاستینو ونانسیو که بیشتر با نام کریس سایبرگ شناخته می‌شود بهترین مبارز زن دسته پر وزن تاریخ این ورزش است. سایبرگ بعد از پیروزی‌اش با ضربه فنی در سال 2009 در برابر جینا کارانو به اوج رسیده و نام خود را به عنوان یکی از قدرتمندترین و ترسناک‌ترین مبارزان این ورزش ثبت کرد. بعد از باخت در اولین مسابقه حرفه‌ای، این ستاره دسته پر وزن 20 مسابقه بعدی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و از نوامبر 2005 تا مارس 2018 بدون شکست باقی ماند.

    در کنار جینا کارانو، او رقبای قدرتمندی مانند هالی هولم، مارلوس کوئنن (دو بار) و تونیا اوینگر را نیز شکست داده است. موضوع جنجالی در مورد این مبارز این است که در سال 2011 آزمایشات نشان داد که او از ماده تقویتی و ممنوعه استانوزولول پیش از مبارزه‌اش با هیروکو یاماناکا استفاده کرده است، اما او توانست نام خود را از این اتهامات و اتهام مشابه دیگری که در سال 2016 علیه او مطرح شد پاک کند. تا باخت اخیرش در برابر آماندا نونس، سایبرگ ترسناکترین مبارز زن در هنر‌های رزمی مختلط برای بیش از یک دهه بود.


    1- آماندا نونس

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    هر کسی که از دیدن نام آماندا نونس در رتبه اول این فهرست تعجب کرده است اخیراً مسابقات هنر‌های رزمی مختلط را دنبال نکرده است. از لحاط رقبای قدرتمندی که در برابر او تسلیم شده اند، نونس حیرت انگیزترین رزومه را در MMA زنان دارد. در هنگام نوشتن این مقاله، این مبارزه 31 ساله برزیلی کمربند‌های قهرمانی خروس وزن و پر وزن UFC زنان را توأمان در اختیار داشته و اولین مبارز زنی است که توانسته دو مقام قهرمانی را در دو کلاس وزنی مختلف در اختیار داشته باشد. در طی 6 مبارزه اخیرش، نونس مبارزان شناخته شده‌ای مانند والنتینا شوچنکو (دو بار)، میشا تیت، روندا روزی و کریس سایبرگ را شکست داده است.

    او کار تمامی این رقبا، به غیر از شوچنکو، را در همان راند اول مبارزه تمام کرده است. او از سال 2014 تاکنون شکستی در کارنامه خود ندیده است و رکورد کلی او اکنون 17 پیروزی در برابر 4 شکست است. او در آخرین مبارزه خود که اوایل ماه جاری برگزار شد بار دیگر در همان راند اول هالی هولم را ناک اوت کرده و از مقام قهرمانی خود دفاع کرد.

    منبع: whatculture




موضوع مطلب :


 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 4151246833