سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند


 

  • تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...به گزارش «تابناک با تو»؛ بسیاری از خانواده ها از شیطنت کودکان خود شکایت دارند اما روانشناسان معمولا پیشنهاد می کنند که خونسردی خود را حفظ کنید . از طرفی همیشه سعی دارند از توانایی های این بچه ها برای والدین توضیح دهند.

    زمانی که احساس کردید در برخورد با چنین بچه های شیطانی کنترل خود را از دست داده اید ، بهتر است که یک نفس عمیق بکشید و در مورد تاثیر رفتار خودتان با آن ها و همچنین آینده آن ها کمی بیشتر فکر کنید.

    امروز در این قسمت از رازهای تربیت فرزند 9 دلیلی را برای شما بیان کنیم که چرا هر چقدر اجازه بیشتری به بچه ها برای شیطنت می دهیم ، باعث می شویم که آن ها شاد تر از گذشته باشند؟

    مزایایی که شیطنت کودکان برای آنها دارد

    1. آن ها مستقل تر می شوند و از نشان دادن خود واقعی شان بیم ندارند

    هر کودکی دوست دارد که رفتار شخصی خودش را داشته باشد و تحت تاثیر دیگران قرار نگیرد . کودکان مایلند که خودشان را همانگونه که هست نشان دهند و اگر والدین مدام سعی داشته باشند که کودک را ساکت کنند و یا رفتارهای او را سرکوب کنند، باعث می شوند که کودک منزوی شود اما در مقایسه کودکانی که اجازه شیطنت بیشتری داشته باشند، از نشان دادن شخصیت واقعی و مستقل خود ترس ندارند و هرگز از قضاوت شدن نخواهند ترسید و به همین دلیل شاد تر خواهند بود .

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...

    2. با این کار جهان اطراف خود را بهتر می شناسند

    کودکان از احساسات خود برای ارتباط برقرار کردن با جهان استفاده می کنند و آن ها کاملاً دوست داشتنی هستند و حتی سر و صدا هایشان هم می تواند لذت زیادی را به ما بدهد .

    کودکان معمولاً نمی توانند یک ثانیه هم آرامش داشته باشند و اگر والدین کودکان را به ساکت کردن و پنهان کردن درونیات خود مجبور کنند ، باعث می شوند که کودک فرصت شناخت دنیای اطراف خود را از دست بدهد . در مقابل کودکان سرکش و شیطان می توانند کنجکاوی خود را نسبت به محیط ارضا کنند و در نتیجه احساس بهتری نسبت به خود دارند .

    3. الگوی رفتار طبیعی را دنبال می کنند

    بیشتر کودکان فعال هستند و سعی دارند که شیطنت خود را به دیگران نشان دهند . آن ها از نشان دادن احساسات خود نمی ترسند و همیشه به دنبال تجربه های جدید می باشند . گاهی اوقات هیجان خود را بیش از حد نیز بروز می دهند . اگر کودک شما کارهایی را با صدای بلند انجام داد ، بهتر است که به او خرده نگیرید و این کار باعث می شود که اعتماد به نفس او به طور طبیعی بالا تر برود.

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...

    4. توانایی بهتری برای مدیریت احساستشان پیدا می کنند

    کودک شیطان به راحتی می تواند با احساسات درونی خود ارتباط برقرار کند و رفتار روحیه خود را سریعاً بفهمد . این کار باعث می شود که در آینده نیز با مشکل کمتری مواجه شود .

    این کودکان دوست دارند که سلامت خود را به همه نشان دهند و حتی از نشان دادن احساسات نیز نمی ترسند و به همین دلیل راحت می توانند در شرایط سخت احساسات خود را شناسایی کنند و رفتار طبیعی تر از خودشان نشان دهند .

    5. آن ها به حرف دیگران گوش نمی دهند

    بچه های شیطان و بازیگوش به دنبال تایید دیگران نیستند . آن ها می دانند که چه چیزی برایشان خوب است و هیچ گاه از دنبال کردن راه خود نمی ترسند . حتی با شکست خوردن نیز مشکلی ندارند و برای آن ها هیچ شرایطی وجود ندارد که از پس آن بر نیایند . این کودکان از اشتباه کردن یا احمق به نظر رسیدن نمی ترسند و عقیده خودشان برایشان از همه مهم تر می باشد .

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...

    6. تلاش ندارند که عشق دیگران را برای خودشان بخرند

    کودکان بازیگوش احساسات خود را کنترل می کنند و دوست داشته شدن از طرف دیگران برای آن ها اهمیتی ندارن د. این کودکان سعی می کنند که امنیت اطراف خود را حفظ کنند اما بیش از حد دست و پا نمی زنند و آن ها برای این که توجه دیگران را جلب کنند ، اقدام خاصی انجام نخواهند داد .

    7. آن ها خلاق تر هستند

    کودکان بازیگوش توانایی تصور کردن را به طور نا محدود دارند و مشتاق هستند که ایده های دیگران را بشنوند.

    در سنین نوجوانی این بچه ها درون خلاق خود را از تمام جنبه های زندگی نشان می دهند و می توانند هر مشکل را از دو بعد بررسی کنند . آن ها از نشان دادن خودشان ترسی ندارند و در نتیجه اجازه می دهند که هر فکر و عقیده ای در آن ها باعث ایجاد خلاقیت شود .

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...

    8. مهارت بهتری در حل مشکلات دارند

    بچه های خجالتی و مطیع معمولاً از کمبود اعتماد به نفس و مشکلات درونی زیادی رنج می برند و همچنین احساسات آن ها سرکوب می شود اما بچه های بازیگوش به راحتی می توانند با جهان اطراف ارتباط بهتری برقرار کنند و در نتیجه مهارت بهتری در حل مشکلات پیدا می کنند . آن ها معمولاً استرس کمتری دارند و صبور تر می باشند .

    9. آن ها می دانند همان گونه که هستند، عالی اند

    کودکان بازیگوش دوست ندارند که خودشان را برای بهتر به نظر رسیدن تغییر دهند . آن ها خودشان را شایسته بهترین ها می دانند و سعی ندارند که خود واقعی را تغییر دهند و هیچ گاه برای تایید و دوست داشته شدن این کار را خلاف میل خودشان انجام نمی دهند.

    نکته مهم

    اجازه دادن به کودکان برای شیطنت به این معنا نیست که او را به حال خود رها کنید در واقع شما باید نامحسوس همیشه مراقب رفتار و کارهای آنها باشید تا مبادا آسیبی به خود وارد نکنند.

    منبع: نمناک




موضوع مطلب :


 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 4151246779