سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

در این مطلب تصمیم داریم شما را به یکی از چشم‌نوازترین و زیباترین نقاط بکر طبیعت ببریم و هر آن چه باید در رابطه با آن بدانید را برایتان توضیح دهیم: آبشار شیطان کوه!
برترین‌ها: کشور ما با داشتن طبیعتی بکر و زیبا در نقاط مختلف خود همیشه و در هر فصلی از سال می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. از مناطق کویری و خشک گرفته تا جنگل‌های سرسبز و آبشار‌های دلنشین، همه و همه با زیبایی منحصر به فرد خود، شما را مسحور خود خواهد کرد، به همین دلیل هم طبیعت بکر بیشتر نقاط ایران توسط گردشگران داخلی و خارجی از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

آبشار شیطان کوه، جواهری در لاهیجان!

در این مطلب تصمیم داریم شما را به یکی از چشم‌نوازترین و زیباترین نقاط بکر طبیعت ببریم و هر آن چه باید در رابطه با آن بدانید را برایتان توضیح دهیم: آبشار شیطان کوه!

درباره آبشار شیطان کوه

آبشار شیطان کوه یکی از زیباترین نقاط شمالی ایران است. این آبشار در کوهی از امتداد سلسله کوه‌های البرز در لاهیجانِ استان گیلان قرار دارد و منطقه‌ای سرسبز و دیدنی را شامل می‌شود. شیطان کوه در گذشته با نام شاه‌نشین شهرت داشته و به همین دلیل هم می‌توان تا همین‌جا اهمیت و زیبایی آن را حدس زد! در مقابل این کوه برکه‌ای بزرگ وجود دارد که عرض آن 200 متر است و طولش نیز به 70 متر می‌رسد، اما این برکه امروزه به عنوان یک دریاچه مصنوعی کاربرد دارد.

آبشار شیطان کوه، جواهری در لاهیجان!

یکی از نکات جالب این منطقه، نام آن است. در رابطه با نحوه انتخاب اسم شیطان برای این کوه داستان‌ها و روایات متفاوتی وجود دارد، مثلاً گفته می‌شود طبیعت این کوه به شکلی است که اگر از بالا به سمت پایین نگاه کنید فکر می‌کنید که می‌توانید با دویدن، آن هم به‌راحتی به قسمت دامنه کوه برسید، اما اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعاً سقوط خواهید کرد! به همین دلیل هم گذشتگان بر این باور بوده‌اند که در چنین شرایطی شیطان چشم افراد را کور کرده و آن‌ها را گول می‌زند.

آبشار شیطان کوه، جواهری در لاهیجان!

علاوه بر این روایت دیگری نیز برای نام‌گذاری این کوه وجود دارد. گفته می‌شود که در کنار این کوه غاری قدیمی قرار دارد که بر اثر گذر زمان تخریب شده است. شیخان و بزرگان هم این کوه را برای تفریح و خوش‌گذرانی خود انتخاب نموده و برای رفتن به کوه مجاور نیز از همین غار استفاده می‌کردند. در این میان صدا‌هایی شبیه انعکاس صدای باد و عبور مرور بزرگان در این مسیر شنیده می‌شد که داستان‌هایی را در ذهن مردم و اهالی به وجود آورد. کم‌کم شیخان کوه بر اساس همین صدا‌ها و داستان‌هایی که در رابطه با آن‌ها گفته می‌شود به شیطان کوه تغییر نام داد.

جاذبه‌های گردشگری آبشار شیطان کوه

علاوه بر آبشار زیبا و پرطرفدار شیطان کوه، این منطقه جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بام سبز: محبوب‌ترین و شاید زیباترین بخش منطقه آبشار شیطان کوه، بام سبزی است که در بالای مسیر شیطان کوه قرار دارد. این محوطه دارای گذرگاهی است که مسیر پیاده‌روی و یا رفت و آمد با ماشین را فراهم کرده و در نهایت هم به بام و از طرفی دیگر به قسمت جنوبی پای کوه می‌رسد. معمولاً گردشگران ترجیح می‌دهند که با پیاده‌روی در این قسمت، ریه‌های خود را از هوای مطبوع و دلنواز پر کنند و لحظات خوبی را برای خود رقم بزنند.

با طی کردن این مسیر از قسمتی پلکانی عبور خواهید کرد که با گذشتن از آن به بام لاهیجان می‌رسید و علاوه بر هوای خوب می‌توانید از منظره حیرت‌انگیز آن هم استفاده کنید. در این مسیر قطعاً می‌توانید از تماشای جنگل‌ها و باغات چای و همین‌طور شیروانی‌های خانه‌های سنتی و قدیمی در زیر پای خود لذت ببرید.

آبشار شیطان کوه، جواهری در لاهیجان!

استخر شیطان کوه: در پای این کوه استخری بزرگ وجود دارد که وسعت آن به 17 هکتار نیز می‌رسد و ساخت آن هم به دستور شاه عباس صفوی صورت گرفته است. در میان این استخر جزیره‌ای وجود دارد که با کمک یک پل به حاشیه جنوبی آن وصل شده است. گفته می‌شود که شاه عباس صفوی در این قسمت قصری بزرگ برای اقامت خود ساخته است، اما امروزه هیچ اثری از آن نیست.

آبشار شیطان کوه، جواهری در لاهیجان!

تله کابین شیطان کوه: یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این کوه، تله کابینی است که به دو ایستگاه تقسیم می‌شود. ایستگاه اول مربوط به بام سبز بوده و ایستگاه دوم نیز به تاج خروس معروف است. در ایستگاه بام سبز این تله کابین غرفه‌های خوراکی و صنایع دستی بسیاری وجود دارد و در ایستگاه دوم هم کافی شاپی آماده خدمت‌رسانی به مسافران است. فروشگاه صنایع دستی ایستگاه اول به فروش هنر‌های دستی بانوان این منطقه می‌پردازد و می‌توان محصولات آن‌ها را به عنوان بهترین گزینه برای سوغاتی در نظر گرفت.

آبشار شیطان کوه، جواهری در لاهیجان!

بازدید از آبشار شیطان کوه

شیطان کوه دارای امکانات بسیاری است که بتواند آسایش و راحتی گردشگران را فراهم کند، وجود سرویس بهداشتی‌های تمیز به تعداد زیاد در سراسر منطقه، رستوران‌های سنتی و کافه‌های متنوع، فروشگاه‌های سوغاتی و صنایع دستی و... برخی از این امکانات به شمار می‌روند. برای بازدید از این منطقه چیزی حدود یک تا چهار ساعت زمان لازم خواهید داشت، پس حتماً با یک برنامه‌ریزی مناسب، آن را در اولویت قرار دهید.

آبشار شیطان کوه، جواهری در لاهیجان!

می‌توان گفت که به لحاظ آنکه شیطان کوه در منطقه‌ای شهری قرار دارد از دسترسی بسیار خوبی برخوردار است، به همین دلیل هیچ نگرانی‌ای در رابطه با اقامت برایتان وجود نخواهد داشت. در این منطقه هتل‌های فجر و جهانگردی از امکانات خوبی برخوردار هستند و می‌توانند در کنار هتل آپارتمان‌ها و ویلا‌های متنوع، گزینه‌های مناسبی به شمار آیند.

بهترین زمان سفر به آبشار شیطان کوه

طبیعتاً با توجه به منظره زیبا و هوای خوب این منطقه، شما می‌توانید در تمام فصل‌های سال به سفر و بازدید از این منطقه اقدام کنید، اما توصیه ما این است که فصل‌های بهار و تابستان را در اولویت خود قرار دهید.

مسیر رفت و آمد به آبشار شیطان کوه

آبشار شیطان کوه، جواهری در لاهیجان!

برای آنکه بتوانید به این منطقه دسترسی پیدا کنید دو راه پیش رویتان قرار دارد:

استفاده از خودروی شخصی: 330 کیلومتر بعد از تهران به رشت می‌رسید و بعد در فاصله 42 کیلومتری شرقی می‌توانید به لاهیجان دسترسی پیدا کنید. بعد از آن هم به راحتی می‌توانید به میدان کاشف و خیابان طلای سبز رفته و به شیطان کوه دست یابید.

وسایل حمل‌و‌نقل عمومی: اتوبوس‌های ترمینال تهران-رشت، پرواز‌های تهران- رشت و همین‌طور تاکسی‌های جاده‌ای می‌توانند شما را در رسیدن به این مقصد همراهی کنند.

مطالب بیشتر:

روزگار غریب فروردین فردوس اردیبهشت روزهای خاص خرداد شهریور برگ درخت آبان نگاهبان اسفند روزشمار شهرما بهمن زیبایی پاییز نگرش ما دنیای حاضر عنکبوت طاووس پر از خالی کهکشان ها آموزشی سکوت شهاب علمی تخیلی ستاره دنباله دار هفت اقلیم فناوری زاگرس جغرافیا کهربا رنگین کمان گذر ایام مطالب اینترنتی روزانه سپید و سباه زندگی بهاری بهترین ها بهارانه کاوشگر فکر نو خلاقانه طرح جدید کتابخانه روزها خبرها زمستانه کلاسیک یاد ایام به روز ایستگاه امروز حرف حساب هنرکده نو نوشت پاریس دلتنگی گلچین نیوز راستگو تیترها دریای من ایران خبر قرن 21 هفت رنگ شقایق رویدادهای اطراف ما گل یاس یه روز خوب نوین رادیو جوان ارزشمند رویای من خاطرات جوانی نعمت سلامتی آسمون ایران بازتاب کوشا نیوز مهربانانه جدیدترین مطالب نگین آسیا دنیای ما خبرستان منتخب رویداد ها اطلاعات عمومی جستجو در اخبار مفیدها روز پرتقالی شاد ریستن خبر تازه گندم زار کیمیا بیستون اقاقیا آفتاب مهر فردای روشن شبانگاهان متن جالب دیده بان سرزده مهر و ماه مهمان آبی تیره ضیافت زندگی سالم شب بارانی آدم برفی کوچه سبز سالهای دور از خانه شب سرد زمستان صبح امروز سرای من بهار دل ها مسافر کوچک شبنم بهار نوای دل تک بلاگ هنر فردا ساعت خوش آفتاب شرقی جوان لوح تقدیر ابر و باد سپیده دم روزای بارانی 




موضوع مطلب :


 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 4151247215