سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

درد دل‌های قهرمان مازندرانی کاراته


 

  • درد دل‌های قهرمان مازندرانی کاراته

    این افراد برای سربلندی و سرافرازی مرز و بوم خود تلاش زیادی می‌کنند، به همین علت در صورت مواجهه با بی‌مهری‌ها، سرخورده می‌شوند. یکی از این نام‌آوران از خطه مازندران که اصالتا بهشهری است و هم‌اکنون در چالوس زندگی و فعالیت ورزشی خود را دنبال می‌کند، «حسن جعفری» قهرمان کاراته سبک کیوکوشین است. وی همین چند روز قبل در مسابقات بین‌المللی فریدونکنار مدال طلا کسب کرد و اکنون برای مسابقات جهانی ژاپن که مهر سال جاری برگزار می‌شود، در حال آماده شدن است.

    • تقسیم جایزه با حریف 

    مسابقات بین‌المللی فریدونکنار تحت عنوان «جام صلح و دوستی» هفته گذشته با حضور ورزشکاران 8 کشور برگزار شد. در این مسابقات که در وزن آزاد برگزار شد، «حسن جعفری» قهرمان 24 ساله مازندرانی توانست پس از 5 بازی در رقابت نهایی هموطن خود را شکست بدهد و به مدال طلای مسابقات دست یابد.

    وی درباره بازی نهایی و اتفاقاتی که در آن رخ داد، می‌گوید: با این‌که 75 کیلو وزن دارم و حریفم بیش از 100 کیلو وزن داشت، توانستم وی را شکست بدهم و به مقام نخست دست یابم. در بازی فینال حریفم مرتکب خطا شد و مرا مصدوم کرد. به همین علت نظر پزشکان این بود که بازی ادامه پیدا نکند. حریفم باید از بازی اخراج می‌شد ولی داوران تصمیم گرفتند بازی ادامه پیدا کند. من هم تصمیم گرفتم جایزه 5 میلیون تومانی را با او تقسیم کنم چون هموطنم بود.

    • ورزش در کنار دغدغه‌های معیشتی

    دغدغه‌های معیشتی همواره یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهم زندگی هر ورزشکار محسوب می‌شوند. ورزشکاران مجبورند بیشتر وقت خود را صرف ورزش و تمرین کنند، به همین علت از کسب درآمد باز می‌مانند. جعفری در همین زمینه بیان می‌کند: از یکی، 2 سال پیش که پدرم بیمار شد، مجبور شدم وقت بیشتری برای حضور در مغازه‌اش بگذارم. به همین دلیل برای انجام تمرینات باید به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنم. سعی می‌کنم ظهرها و شب‌ها تمرین کنم تا به مغازه هم برسم.

    این قهرمان جوان کاراته کشور به نقش محوری استاد «فریدون فیروزی» در موفقیت‌های خود اشاره و اظهار می‌کند: استاد فیروزی نماینده جهانی سبک کیوکوشین در ایران است. او در تمام این سال‌ها همچون پدری مهربان بالای سرم بود و تمام موفقیت‌هایم را مدیون او هستم. رابطه ما پدر و فرزندی است. او حتی از جیب خودش برای ما هزینه می‌کند.

    جعفری که دان 3 کاراته را دارد، از بی‌توجهی و حمایت نشدن از سوی مسئولان ورزش و جوانان استان و شهرستان می‌گوید و می‌افزاید: حکم دان 3 فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران را دارم، اما دریافت حکم جهانی با توجه به نرخ ارز هزینه سنگینی برایمان دارد به همین علت تاکنون نتوانسته‌ام برای دریافت آن اقدام کنم. وی ادامه می‌دهد: اداره ورزش و جوانان چالوس از نصب یک بنر تبریک برای ما دریغ می‌کند. حتی وقتی اقوام یا دوستان بنر تبریک نصب می‌کنند، برخی مسئولان کمتر از 24 ساعت آن را از روی دیوار برمی‌دارند.

    انگار اصلا ورزش و جوانان ما را نمی‌شناسد. هیچ حمایتی از سوی مسئولان تربیت بدنی نشده‌ایم. نه تنها ورزش و جوانان بلکه فدراسیون نیز توجهی به ما نمی‌کند. این قهرمان مازندرانی ادامه می‌دهد: این‌که می‌بینم برای یک قهرمان استانی در رشته دیگر بنر تبریک نصب کرده و برای ما آن را دریغ می‌کنند، مرا به این گمان می‌اندازد که شاید حمایت از ورزشکاران در اداره ورزش و جوانان سلیقه‌ای باشد. به همین علت اصلا حاضر نیستم به اداره ورزش و جوانان بروم، چون آنها هیچ حمایتی از ما نمی‌کنند و سراغی هم نمی‌گیرند.

    • لزوم توجه به سرمایه‌های استان 

    تمام این کم‌توجهی‌ها در حالی اتفاق افتاده که «حسن جعفری» قهرمان بین‌المللی مازندرانی، تاکنون 8 مدال طلای کشوری و چندین مقام بین‌المللی در کارنامه خود دارد و یکی از امیدهای کسب مدال طلای جهان در مسابقات جهانی ژاپن محسوب می‌شود. شاید بهتر است مسئولان و مدیران ورزش استان و حتی کشور نیم‌نگاهی به این جوانان بی‌ادعا بیندازند و آنها را حمایت کنند.




موضوع مطلب :


 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 43
کل بازدیدها: 4151247351