سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

همه چیز درباره پروتز سینه


 

  • همه چیز درباره پروتز سینه

    همه چیز درباره پروتز سینه
    برترین‌ها:
    به جرأت می‌توان گفت امروزه یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ها در سرتاسر جهان، جراحی پروتز سینه یا همان ایمپلنت سینه است.

    انجام پروتز سینه یک روش جراحی است و پروسه‌ای است که نیاز به بیهوشی دارد و تقریبا حدود 2 الی 3 ساعت زمان می‌برد.

    با این‌که انجام پروتز سینه یکی از معمول‌ترین و ایمن‌ترین جراحی‌ها در سراسر جهان به حساب می‌آید، اما لازم است فرد متقاضی حتما طی چندین جلسه با پزشک متخصص خود مشاوره کرده و پس از انجام معاینات دقیق و بررسی تمامی عوامل، تصمیم نهایی را جهت انجام پروتز بگیرد.

     

    با مشاهده این ویدئو، نکات مهم قبل از انجام عمل پروتز سینه را بدانید.
    جهت مشاوره رایگان و دریافت پاسخ به سؤالات خود، فرم زیر را کامل فرمائید.

    اهداف عمل پروتز سینه

    با انجام عمل پروتز سینه، می‌توان به این نتایج دست پیدا کرد:

    • بزرگ کردن حجم سینه‌هایی که به صورت طبیعی کوچک است.
    • بازیافتن شکل اولیه سینه پس از حاملگی، کاهش وزن و یا شیر دادن به نوزاد.
    • بازیافتن تقارن سینه زمانی که بر اثر گذشت زمان یا یک اتفاق سینه شکل متقارن خود را از دست می‌دهد.
    • بازیابی شکل اولیه سینه پس از جراحی.

    توجه داشته باشید که به طور کلی عمل‌های جراحی پلاستیک به دو دسته‌ کلی عمل‌های بازیابی و عمل‌های زیبایی تقسیم می‌شود.

    جراحی بازیابی و بازسازی سینه که عموماً پس از سرطان سینه انجام می‌شود در دسته اول قرار می‌گیرد، اما جراحی افزایش حجم سینه جزء جراحی‌های پلاستیک با هدف زیبایی قرار می‌گیرد.

    جالب است بدانید بر اساس تحقیقاتی که دانشگاه فلوریدا پیرامون عمل پروتز سینه انجام داد و در مجله پلاستیک سرجری نرسینگ چاپ شد، این عمل نقش بسزایی در بالا بردن اعتماد به نفس افراد داشته است و همچنین احساس آنها را نسبت به جاذبه زنانه شان بهبود بخشیده است.

    همه چیز درباره پروتز سینه

    انواع پروتز سینه

    تقسیم بندی‌های متفاوتی برای انواع پروتزهای سینه وجود دارد:

    انواع پروتز سینه از لحاظ میزان برجستگی

    اگر بخواهیم پروتزها را بر اساس میزان برجستگی و حجم آنها تقسیم کنیم 3 مدل خواهد بود:

    • پروتز با برجستگی کم (LOW PROFILE)
    • پروتز با برجستگی زیاد (HIGH PROFILE)
    • پروتز با برجستگی خیلی زیاد و حجم بالا (ULTRA HIGH PROFILE)

    انواع پروتز از لحاظ شکل ظاهری

    • پروتزهای گرد برای افرادی که تمایل دارند سینه‌های برجسته‌تری داشته باشند، پروتزهای گرد گزینه خوبی هستند همچنین پروتزهای گرد بافت نرم و خوش فرمی به سینه‌ها می‌دهند و از مزایای آنها می‌توان به قابل چرخشی بودنشان اشاره کرد، در واقع به علت فرم گردی که دارند اگر در شرایطی پروتز چرخیده شود، در نهایت در شکل ظاهری سینه تاثیری نخواهد داشت.
    • پروتزهای اشکی یا به اصطلاح آناتومیکی به علت ظاهر اشکی که دارند فرم طبیعی‌تری یه سینه‌ها می‌دهند و برای افرادی که بافت پستان کمی دارند یا سینه نامتقارن دارند مناسب‌تر است.

    انواع پروتز از نظر جنس ساختاری

    • پروتزهای سیلیکونی یا ژل مانند

    بافت یکدست و ژله مانند دارند، بسیار شبیه به بافت و ساختار سینه طبیعی هستند در نتیجه فرم و حالت طبیعی به پستان‌ها می‌دهند و معمولاً انتخاب بسیاری از پزشکان و مراجعین همین نوع از پروتزها هستند.

    • پروتزهای سالینی (آب نمکی)

    این نوع از پروتزها جداری از جنس سیلیکون دارند و گرد هستند، درون آنها از ترکیبات آب و نمک پر شده و دیواره آن نفوذناپذیر است، در صورتی‌که پاره شود حالت تخت پیدا می‌کند و آب نمک آن هم طی فرایندی جذب بدن می‌شود. چون این ترکیبات به طور طبیعی در بدن وجود دارند، در نتیجه مشکلی برای سلامتی فرد ایجاد نمی‌کنند.

    • پروتزهای ثابت (GUMMY BEAR)

    این پروتزها تحت هیچ شرایطی دچار پارگی و تغییر شکل ظاهری نخواهند شد، جنسشان از پروتزهای سیلسکونی سفت‌تر است و تنها عیبی که دارند این است که برای جاگذاری این پروتزها نیاز به برش جراحی بزرگتری نسبت به بقیه پروتزها می‌باشد.

    همه چیز درباره پروتز سینه

    انتخاب نوع بُرِش

    در نظر داشته باشید که عمل پروتز سینه با هدف افزایش حجم، به هر حال نوعی جراحیست. پس لازم است پیش از اتخاذ تصمیم قطعی به خوبی جوانب امر را سنجیده باشید. قبل از عمل جراحی عموما جراح با مشورت بیمار سایز پروتز را انتخاب میکند. هرچند تا حد زیادی این سایز به شرایط بدنی بیمار بستگی دارد، اما با این حال نظر بیمار می‌تواند تا حدی موجب تغییر اندازه پروتز شود.

    در جراحی سینه، جراح با مهارت و تخصصی که دارد و بنا به شرایط فیزیکی فرد و نوع پروتزی که قرار است استفاده کند، برشی به ابعاد 2 الی 4 سانتیمتر و یا 4 الی 5 سانتیمتر ایجاد کرده و سپس پروتز را جایگذاری می‌کند.

    برش جراحی می‌تواند با توجه به شرایط اندامی فرد و نوع پروتزی که مورد استفاده قرار می‌گیرد در نواحی مختلف از جمله: زیر بغل، دور ناف، اطراف آلوئل (هاله سینه) و زیر بافت سینه یا همان چین سینه ایجاد شود.

    برش دور ناف به ندرت و در موارد خیلی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد و همه افراد کاندید انجام این روش نیستند، معمولاً برشی است که سختی جراحی را بیشتر کرده در مواردی که جنس پروتزها سالینی یا به اصطلاح آب نمکی میباشد می‌توان از این روش استفاده کرد.

    برش زیر بغل که معمولاً به اسکار کمی که به جای میگذارد، طرفداران زیادی دارد.

    برش اطراف هاله سینه معمولاً در مواردی استفاده میشود که فرد قصد دارد همزمان با انجام پروتز سینه، لیفت سینه را هم انجام دهد.

    بهترین و کاربردی‌ترین نوع برش، برش زیر چین سینه می‌باشد که معمولاً اسکار خیلی کمی به جای می‌گذارد. چون بافت سینه روی آن قرار می‌گیرد اصلاً جای بخیه مشخص نمیشود، علاوه بر این انجام پروتز و جاگذاری آن از طریق این برش سینه بهتر و راحت‌تر بوده و توصیه می‌شود خانم‌های جوان از این برش استفاده کنند.

    همه چیز درباره پروتز سینه

    همه چیز درباره پروتز سینه

    انتخاب جراح

    لازم به ذکر است که حتما نوع برش جراحی و انتخاب پروتز را به پزش متخصص خود بسپارید و در انجام برش خاص و یا پروتز خاص اصرار نکنید چراکه فرد متخصص با بهره گیری از مهارت و تخصصی که در این زمینه دارد، بهترین نوع پروتز و برش را با توجه به شرایط جسمی و خواسته شما انتخاب خواهد کرد.

    از آنجایی‌که پروتز سینه یک روش جراحی به نسبت ساده می‌باشد نیاز به مراقبتی قبل از انجام ندارد، تنها در مواردی که فرد بیماری خاصی دارد یا داروهایی نظیر آسپرین و داروهای رقیق کننده خون و یا مکمل و ویتامین مصرف می‌کند لازم است با پزشک خود مشورت کرده و چند هفته قبل از انجام پروتز مصرف آنها را متوقف کند.

    برندهای پروتز سینه موجود در بازار

    برندهای متفاوتی از انواع پروتزهای سینه در بازار موجود است که از بهترین‌های آنها که تایید شده آمریکا می‌باشند می‌توان به پلی تک ساخت کشور آلمان، آریون محصول کشور فرانسه و منتور آمریکایی اشاره کرد.

    وارد کردن و جایگذاری ایمپلنت

    توجه داشته باشید که ابتدا ایمپلنت انتخاب شده درون یک پاکت مخصوص قرار داده می‌شود. این پاکت حتی در صورت نشت محلول هم جلوی وارد شدن به بدن را می‌گیرد. در مرحله بعدی و وارد کردن پاکت حاوی ایمپلنت به داخل بدن دو شیوه کلی و رایج وجود دارد:

    جایگذاری زیرماهیچه ای: در این روش ایمپلنت زیر ماهیچه سینه یا پکتورال قرار می‌گیرد. از خصوصیات این روش می‌توان به دوران ریکاوری و بهبودی طولانی‌تر و درد بیشتر در حین جراحی اشاره کرد.

    جایگذاری زیر پستان یا زیر غدد لنفاوی: در این روش ایمپلنت زیر بافت سینه و بالای ماهیچه پکتورال یا همان ماهیچه سینه قرار می‌گیرد.

    همه چیز درباره پروتز سینه

    مسدود کردن برش

    پس از پایان کار عموماً جراح برش ایجاد شده را با بخیه زدن بافت سینه مسدود می‌کند. بخیه، چسب مخصوص پوست و برچسب جراحی بریدگی را بسته نگه می‌دارند.

    ریکاوری و بهبودی بعد از عمل:

    1. در طول دوره نقاهت بعد از پروتز سینه به هیچ وجه اجازه ندارید روی شکم بخوابید، بعد از دو هفته خوابیدن روی پهلو بلامانع است.
    2. برای جلوگیری از جابجایی احتمالی پروتز از انجام دادن ورزشهای سنگین و هول دادن یا بلند کردن و جابجایی اجسام سنگین در طول دوره نقاهت خودداری کنید.
    3. بعد از انجام پروتز سینه بستن لباس‌زیر طبی و مناسب تا شش هفته به صورت شبانه روز الزامی است.
    4. برای جلوگیری از درد بعد از جراحی مصرف مسکن مناسب زیر نظر پزشک توصیه می‌شود.
    5. معمولاً چند هفته الی چند ماه طول می‌کشد تا پروتز سر جای قطعی خود قرار بگیرد، بنابراین نگران نباشید.

    تورم و کبودی بعد از جراحی سینه کاملا طبیعی است و بعد از مدتی از بین می‌رود.

    همه چیز درباره پروتز سینه

    سوالات متداول درباره پروتز سینه

    آیا انجام پروتز سینه دردناک است؟

    با توجه به اینکه جراحی پروتز سینه با بیهوشی کامل انجام می‌شود، بنابراین فرد در طول عمل هرگز دردی حس نخواهد کرد.

    ممکن است بعد از بهوش آمدن و کمتر شدن اثرات داروی بیهوشی، مقداری احساس درد و گرفتگی در عضلات دست و سینه و پشت کمر داشته باشد که با مصرف قرصهای مسکن از بین خواهد رفت.

    آیا پروتز سینه محدودیت سنی دارد؟

    برای انجام پروتز سینه سن خاصی مطرح نیست و افرادی که سنشان هجده سال به بالا می‌باشد در صورت تمایل می‌توانند اقدام به انجام پروتز کنند.

    پروتز سینه زیر عضله جاگذاری می‌شود یا روی عضله؟

    با توجه به شرایط فیزیکی فرد و با توجه به اینکه افراد آناتومی متفاوتی دارند، جراح پس از انجام معاینات و با ارائه مشاوره‌های لازم به فرد، بهترین حالت را برای فرد در نظر میگیرد و پروتز را با توجه به شرایط فیزیکی جاگذاری خواهد کرد.

    آیا انجام پروتز سینه با شیردهی ممانعت دارد؟

    لازم به ذکر است که با توجه به تکنیک جراح و محل قرارگیری پروتز و برش بسیار کوچکی که برای جاگذاری پروتز انجام می‌شود، بافت پستان و غدد شیری هرگز آسیب نمی‌بینند، در نتیجه انجام پروتز سینه با شیردهی تداخل نخواهد داشت.

    همه چیز درباره پروتز سینه

    آیا انجام پروتز سینه باعث ایجاد سرطان می شود؟

    با توجه به بررسی ها و تحقیقات انجام گرفته، تا کنون هیچ گزارشی در مورد ابتلا به سرطان سینه بعد از انجام پروتز داده نشده بنابراین به جرات و با خیال راحت میتوان گفت، پروتز سینه هرگز باعث ایجاد سرطان پستان نخواهد شد.

    آیا پروتز سینه دائمی است؟

    در صورتی که پروتز مناسب و مرغوب که تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشد و همچنین توسط پزشک متخصص و با تکنیک‌های اصولی و صحیح انجام شود و علاوه بر این فرد مراقبتهای بعد از انجام پروتز را به خوبی انجام دهد، می‌توان گفت پروتز به صورت دائم برای فرد دوام خواهد داشت.

    با این همه گاهی در مواردی خاص، ممکن است با گذشت چند سال فرد احساس کند نیاز به تعویض پروتز دارد یا ممکن است در موارد استثنائی پروتزها بعد از چندین سال دچار دفورمیتی شوند در این مواقع می‌توان جراحی ترمیم پروتز سینه را پیشنهاد داد

    کلینیک پوست مو و زیبایی آنیل نماینده انحصاری Promoitalia در ایران با مجهزترین و به‌روزترین تجهیزات و پزشکان متخصص تضمین می‌کند که بهترین خدمات را با بهترین قیمت در این حوزه دریافت نمایید.

    به دنبال کلینیک معتبر برای پروتز سینه هستید؟

    ما به شما مجهزترین کلینیک در غرب تهران با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان را معرفی می‌کنیم.

    همه چیز درباره پروتز سینه

    جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید.

    anylclinic.com

    همه چیز درباره پروتز سینه

    جهت مشاهده نمونه‌های انجام شده به صفحه اینستاگرام مراجعه نمایید.

    promoitalia.tehran@

    همه چیز درباره پروتز سینه

    همین حالا با ما تماس بگیرید.

    021-44027503

    021-44027589

    همه چیز درباره پروتز سینه

    فلکه دوم صادقیه، ابتدای آیت الله کاشانی، نرسیده به پمپ بنزین، روبروی شیرینی فروشی تامای، پلاک 118، طبقه سوم، واحد 6

    همه چیز درباره پروتز سینه




موضوع مطلب :


 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 4151246822